Publicat 16:36 per

Equip






Som un grup divers i interdisciplinari d'investigadores que comparteixin en comú línies de recerca amb temes com:  diàleg Intercultural - interreligiós,  joventut i migració, dones i migració, educació intercultural, comunicació intercultural. 
__________________________________________________________________________

Ruth Vilà Baños Doctora en Psicopedagogia per la Universitat de Barcelona (la tesi "la competència comunicativa intercultural: un estudi en educació secundària obligatòria" va obtenir el Premi Extraordinari de la mateixa universitat i el tercer premi Nacional del CIDE). Professora des de l'any 1999 en aquesta mateixa institució en el departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació, impartint docència en Màsters, Postgraus i graus, principalment en àrees de mètodes d'investigació, interculturalitat i pràcticum. El 1998 s'incorpora al GREDI, participant en investigacions sobre temàtiques com l'educació intercultural, educació per a la ciutadania intercultural, i desenvolupament de competències interculturals.

Per a més informació, podeu consultar el meu Curriculum Vitae - Academia.edu o ResearchGate. Contacte:  ruth_vila@ub.edu o 934035218.



Marta Sabariego Puigarta Doctora en Filosofia i Ciències de l'Educació des de l'any 2001 i actualment sóc professora lectora del Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació.
La meva experiència docent s'ha desenvolupat fonamentalment en matèries vinculades amb l'àrea de metodologia de la investigació educativa i la interculturalitat impartides en títols de Grau, Màsters, Postgraus i Doctorat. Des del meu vinculació al GREDI he participat en projectes de recerca en aquest àmbit, abordant estudis per al diagnòstic i la avaluació participativa de programes d'intervenció i promovent dinàmiques de recerca-acció. 

Fruit d'aquests treballs he participat en diverses publicacions amb aportacions conceptuals sobre la interculturalitat, el seu desenvolupament en l'àmbit educatiu formal i no formal, i la formació del professorat. Poden consultar-se en el meu currículum
Contacte: msabariego@ub.edu o (93) 403.52.20

Montserrat Freixa Niella








Assumpta Aneas Álvarez És professora del Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació de la Facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona on va presentar la seva tesi doctoral sobre les competències interculturals en les organitzacions en 2003.
Pertany a la Intercultural Acadèmia de la Recerca Intercultural (Jairo) , la formació intercultural Societat i Investigació (Sieta-Europa) , l' Associació d'Investigació per a l'Educació Intercol·legial (AEDIPE) i president de SIETAR-Espanya .
Ha desenvolupat els recursos Diversophy: Doing Bussines in Spain and Cultural Detectiu in Spain . Algunes de les seves publicacions didàctiques són: Aneas i Santos (2007) Periodisme Intercultural . Madrid: Fundació Atman. Aneas, Lambert, Myers i Simons (2005). Competència Global. Madrid. Diaz de Santos.Contacte: mail: aaneas@ub.edu


 
Angelina Sánchez Martí. Professora lectora Serra Húnter de l’àrea de Mètodes d’Investigació i Diagnòstic en Educació del Departament de Pedagogia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Doctora en Educació i Societat per la Universitat de Barcelona (UB). La meva trajectòria investigadora es va iniciar al Departament de Mètodes d’Investigació i Diagnòstic en Educació de la UB, sent beneficiària del Programa Nacional per a la Formació del Professorat Universitari FPU-2011 del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte i, concretament, vinculant-me al Grup de Recerca consolidat en Educació Intercultural (GREDI). Vaig defensar la tesi doctoral (Trajectòries d’èxit educatiu dels joves de famílies immigrades a secundària postobligatòria. Centres educatius i agents institucionals) al 2016, de la qual vaig obtenir dos premis (el Premi Extraordinari de Doctorat i el PJOVE2016). Actualment, formo part del CER-Migracions, un centre interuniversitari i interdepartamental de recerca i formació, consolidat per la Generalitat de Catalunya (2017 SGR 1702) i format per investigadors de 3 grups i diverses disciplines. La meva recerca s’integra, concretament, en la línia de treball del grup EMIGRA centrada en l’estudi de les dimensions i l’impacte de la diversitat cultural i la desigualtat social en l’educació de les societats contemporànies. Darrerament he estat involucrada en diverses investigacions relacionades amb el diàleg intercultural i interreligiós.
Angelina Sánchez Martí
Pel que fa a la innovació docent, he realitzat diverses investigacions sobre la promoció del pensament reflexiu i crític.
Contacte:
E-mail: angelina.sanchez@uab.cat
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4719-4688
ResearchGate: https://www.researchgate.net/profile/Angelina_Sanchez-Marti
Linkedin: www.linkedin.com/in/angelinasanchez

Omaira Beltrán Sánchez va néixer a Bogotà - Colòmbia. Va estudiar Periodisme i Comunicació social a la Universidad Externado de Colòmbia | Màster en didàctica de la llengua i la literatura a la Universitat Autònoma de Barcelona. És cofundadora i coordinadora de projectes de l'Associació Intercultural Llatins per Catalunya.Cofundadora de l'Agència de Comunicació ITACAT. Cofundadora i presidenta del Centre d'Estudis Interepistèmic Catalunya América Latina.
Forma part de la Comissió de comunicació de la Xarxa Barcelona antirumors Barcelona. És col·laboradora del Report.cat mitja on line del Col·legi de Periodistes de Catalunya, també forma part de Grup de Treball de Periodisme Solidari de la mateixa casa.
Contacte:omairabeltran@periodistes.org https://www.linkedin.com/in/omairabeltran/ @omairabeltran


Berta Güell és doctoranda en sociologia a la Universitat Autònoma de Barcelona, a on està a punt de finalitzar la seva tesi sobre els negocis d'origen pakistanès a la ciutat de Barcelona. Té una àmplia experiència en el disseny, la gestió i la implementació de projectes de recerca europeus centrats en el fenomen de l'exclusió social i els estudis sobre migracions, havent treballat 8 anys a la European Social Research Unit del Departament d'Antropologia de la Universitat de Barcelona. Actualment, col·labora amb el GREDI a la UB donant suport en l'elaboració de propostes de recerca d'àmbit europeu centrades en el diàleg intercultural i interreligiós. A més, treballa com a investigadora en un Recercaixa sobre matrimonis forçats a Catalunya dins de l'equip de CER-Migracions i en un estudi sobre l'empoderament de dones pakistaneses finançat per l'Ajuntament de Barcelona.



Franciele Corti va néixer a Anta Gorda (Brasil). És Llicenciada en Matemàtiques per la Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Va migrar a Catalunya per cursar el Màster en Recerca en Didàctica, Formació i Avaluació Educativa a la Universitat de Barcelona. És Doctora en Educació i Societat també per la Universitat de Barcelona, centrant la seva tesi en la relació entre professorat i alumnat en l'educació secundària.
És membre integrant del grup de recerca consolidat TRALS i del grup d'innovació docent consolidat MIDE-me. És professora associada al Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació de la Facultat d'Educació de la Universitat de Barcelona. 
Les principals àrees d'actuació docent i línies de recerca estan centrades en la relació pedagògica, en les metodologies de recerca, en la tecnologia educativa i en les transicions acadèmiques i laborals. Contacte: fcorti@ub.edu


Inés Massot Lafon. Doctora en Pedagogia, Universitat de Barcelona, 2001. Àmbits d'especialització / línies de recerca: 
Comunitat i sentiment de pertinença, interculturalitat, immigració i cohesió social, participació i orientació
Contacte: 
Universitat de Barcelona
Campus Mundet. Edifici de Llevant
Passeig de la Vall d’Hebron, 171, 2a planta, despatx 202
Departament de Mètodes d’Investigació i Diagnòstic en Educació  imassot@ub.edu  ORCID


      edit